Ara que és parla del fracàs de l'actual model educatiu i es plantegen canvis per superar els problemes actuals, trobo a faltar un debat profund sobre el procés d'ensenyament-aprenentatge. Sembla que les possibilitats de canvi es redueixin a una hora més mates o de filosofia, o... Però personalment crec que el problema més greu és la nostra visió super directiva de l'ensenyament, que limita i fins i tot anul·la les possibilitats creatives dels nostres alumnes.
Potser no cal arribar a un model d'escola lliure com el que podeu veureu en el següent vídeo, i no perquè no funcioni, sinó més aviat perquè no estem preparats per tants canvis (el nostre sistema és massa rígid). Però entre això i el nostre model actual crec que hi molt camí per córrer.
A continuació presento un vídeo del funcionament d'una d'escola lliure en el que vaig participar:
Podeu trobar més informació a http://associacioarrels.org/gaia.
Ja existeixen moltes escoles privades o més ben dit espais de creixement que funcionen amb aquest model a Catalunya, el més conegut és sens dubte El Roure però fins i tot existeixen almenys dues escoles públiques una a Manresa, el CEIP Ítaca, i un altre a Ripollet.
Potser no cal arribar a un model d'escola lliure com el que podeu veureu en el següent vídeo, i no perquè no funcioni, sinó més aviat perquè no estem preparats per tants canvis (el nostre sistema és massa rígid). Però entre això i el nostre model actual crec que hi molt camí per córrer.
A continuació presento un vídeo del funcionament d'una d'escola lliure en el que vaig participar:
Podeu trobar més informació a http://associacioarrels.org/gaia.
Ja existeixen moltes escoles privades o més ben dit espais de creixement que funcionen amb aquest model a Catalunya, el més conegut és sens dubte El Roure però fins i tot existeixen almenys dues escoles públiques una a Manresa, el CEIP Ítaca, i un altre a Ripollet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada